הרצוג מטיח בנתניהו: אנחנו מגנים על מורשת ז'בוטינסקי מפניך

הייתה שליטה מונוליטית בתקשורת של קבוצה אחת. זה צורך של קריאתו המשוועת של הציבור והזכות שלו שלא יכתיבו לו מה לחשוב
איתי גדסי No Comments on הרצוג מטיח בנתניהו: אנחנו מגנים על מורשת ז'בוטינסקי מפניך

רוה"מ: צריך לאפשר תחרות גם בשיח הציבורי וגם בערוצי התקשורת. ישפוט העם בקלפי, ישלוט העם בשלט ● יו"ר האופוזיציה: דווקא אנחנו אלה שמגנים על מורשתו של ז'בוטינסקי מפני אלו המתיימרים להמשיך את דרכו

צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת
הייתה שליטה מונוליטית בתקשורת של קבוצה אחת. זה צורך של קריאתו המשוועת של הציבור והזכות שלו שלא יכתיבו לו מה לחשוב
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת קיימה דיון מיוחד לציון יום פטירתו של זאב ז'בוטינסקי, דיון שהפך לעימות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, סביב סוגיית השליטה בשוק התקשורת.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בפתח דבריו: "הנאציזם והקומוניזם איימו על חברות החופש במאה ה20 והאסלם הקיצוני מאיים עליהם במאה ה21. ז'בוטינסקי התנגד בתקיפות לעצימת העיניים מול האיום הקיומי של הנאציזם ועל זה הוא ספג ביקורת עצומה אבל הוא דבק בעמדתו וצדק בעמדתו. גם היום הכחשה עצמית לא תעזור, האיום של האסלם הקיצוני הוא איום קיומי.

"הברירה חדה וברורה או שנהיה עדים להסלמת האיום או שמחנה החופש יתעשת ויתייצב בחזית בין לאומית רחבה ואפקטיבית. המדיניות שלנו מבוססת על טיפוח העוצמה. החלש לא שורד. כשיש משבר יש גם הזדמנות, יש סיכון ויש סיכוי. הסופה העזה שפוקדת בשנים הללו את המזרח התיכון היא גם מסייעת לנו להתקרבות חסרת תקדים ביננו לבין גורמים באזורנו שרואים בנו שותף להדיפת האיומים המשותפים".

בנימין נתניהו

לאחר מכן התייחס נתניהו לסערות האחרונות בנוגע לשליטה בכלי התקשורת ואמר: "אחד הדברים שז'בוטינסקי האמין בהם הוא הרעיון של השוק החופשי של הבחירה של האזרח. כשאנחנו באנו ליישם את תורתו של ז'בוטינסקי יישמנו את זה בכל התחומים. יש מאבק עיקש למנוע תחרות בשוק התקשורת, בכל העולם יש תחרות ועיתונים שתומכים בכיוון אחד ועיתונים בכיוונים אחר ואף אחד לא אומר כלום.

הייתה בישראל השקפה שונה משל ז'בוטינסקי הייתה ריכוזיות עצומה בכלכלה בתקשורת ובכל תחומי החיים. אנחנו במאמץ גדול לפתוח את המונופולים הללו לתחרות וזו נשמת אפה של הדמוקרטיה.

הייתה שליטה מונוליטית בתקשורת של קבוצה אחת. זה צורך של קריאתו המשוועת של הציבור והזכות שלו שלא יכתיבו לו מה לחשוב.

יש עיתון אחד ידיעות אחרונות שיצא המרצע מן השק ופרשן בכיר בו אומר עיזבו את השידור הציבורי הכוונה האמתית היא לאפשר רחמנא לצלן תחרות בערוצי הטלוויזיה המסחריים. אני מודה באשמה. על זה נלחמים אנשי האופוזיציה שרוממות הדמוקרטיה בגרונם".

הדברים עוררו מחאות רבות מכיוון ספסלי האופוזיציה.

יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג אמר: "אנו זקוקים היום לז'בוטינסקים דווקא במחנה הפוליטי שלו בישראל. כאלה שלא יסיתו נגד המיעוט הערבי במדינת ישראל. כאלו שלעולם לא ינסו כי דבריו "להפר את שוויון הזכויות המוענק להם ולא יעשו כל ניסיון לגירוש או לדיכוי".

IMG_0479

"איפה הם הז'בוטינסקים של היום? שיקומו! אני מחפש אותם בספסלי הקואליציה – מחפש ולא מוצא. איפה הם היום הז'בוטינסקים שהודפים במעשה ובדיבור מכל וכל את סממני הפאשיזם המחלחלים אצלנו לאט לאט אבל בטוח

יש משפט שאומר שכשאנשים קטנים מטילים צל גדול זה סימן שהשמש שוקעת, ואני תוהה מה היה חושב ז'בוטינסקי היום על העובדה שמפלגת הליכוד זו המתיימרת להיות ממשיכת דרכו קולטת לתוכה את "הצל" – אותו פאשיסט ישראלי גזען ואלים, אותו צלם בהיכל המאיים לחרב את חזונו?

מה היה חושב ז'בוטינסקי על קומיסרית תרבות בדמות שרת תרבות הנוכחית הסותמת פיות של כל מי שחושב אחרת ממנה ברוח וביצירה?

אני תוהה מה היה חושב ז'בוטינסקי על המאמצים שלך מר נתניהו לסתום פיות ולמנוע דיון וביקורת לגיטימית בתקשורת ובעיתונות או לבקר את החלטותיך כמו למשל בצוק איתן?

אני עומד כאן כראש האופוזיציה בכנסת ישראל, וחושב על זאב ז'בוטינסקי אשר שימש בפועל בתפקיד דומה בתנועה הציונית כעשור שנים שלפני קום המדינה. אני עומד כאן ולא יכול שלא לחשוב על האירוניה בכך שכיום לנו, לי ולחבריי למחנה הציוני, יש יותר מן המשותף עם תורתו הדמוקרטית של זאב ז'בוטינסקי מאשר למפלגת הליכוד, מפלגת השלטון והעומד בראשה. וכי דווקא אנחנו אלה שמגנים על מורשתו הדמוקרטית מפני אלו המתיימרים ומתהדרים כממשיכי דרכו – שעה שהם שוחקים ופוגעים בערכים בהם האמין".

IMG_0378

לאחר מכן עלה נתניהו שוב לדוכן ושאל את ח"כ הרצוג: "אני שואל אותך במקום העיקרי בשוק הדעות מה תהיה עמדתך לפתיחת ערוצי הטלוויזיה המסחריים לתחרות?".

יו"ר האופוזיציה השיב: כולנו בעד פתיחת שוק התקשורת לתחרות, בתנאי שראש הממשלה לא יהיה שר התקשורת ואתה לא תשלח את חברי הכנסת והשרים לסתום פיות.

יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר בפתח הדיון: "אנחנו חיים היום לפי תיוגים: ימין-שמאל, דתי-חילוני, שמרן או ליברל. הכל אצלנו הפך פשטני, שטחי, "טוויטרי" אם תרצו- קצר ומידי ובעיקר חסר סבלנות. האמנם כבר איבדנו את יכולת הקשב לזולת?

יולי אדלשטין

"רבותי, בדרך כזו אי אפשר לנהל חיי חברה תקינים ולא שיח ציבורי אמיתי על שום דבר. כל המחלוקות הופכות להתרסה, כל השיחות הופכות לוויכוחים וכל דיון הופך לקטטה. אם ראוי שנלמד משהו מז'בוטינסקי על החברה שלנו, הרי זה ההכרח לחדול מכך! לפקוח עיניים ולהיווכח, כי כל אלו הרסניים לחברה שלנו. הבה נחדל לראות הכל בשחור-לבן, נחדל מהתיוגים הילדותיים הללו, שגורמים לליבוי שיח של שנאה, לפירוד ולמחנאות איומה ונוראה בחברה הישראלית".



0 תגובות